CATEGORIEEN
- Auto en motor (20)
- Bedrijven (20)
- Communicatie (9)
- Computer (6)
- Erotiek (21)
- Financieel (22)
- Games (11)
- Gezondheid (51)
- Internet (37)
- Overige (28)
- Reizen (26)
- Schoonheid (7)
- Sport en hobby (13)
- Telecom (13)
- Televisie (2)
- Webmasters (13)
- Webshops (67)
- Woning (33)
- Zakelijk (18)
DE NIEUWSTE ARTIKELEN
ONZE PARTNERS
Van een onbekende naar een bekende website
U heeft een website, maar deze website is niet vindbaar inGoogle, wat nu? Internet marketing is hetantwoord. Een website met leuke plaatjes en algemene teksten is tegenwoordig niet meer voldoende. Er zijn veel aspecten die van groot belang zijn bij een goede website. In dit artikel gaan we een paar dingen bespreken die belangrijk zijn.
Het begint allemaal bij de strategie
Voor elk bedrijf is het belangrijk om een goede strategie te hebben. Dit geldt ook voor een website. Het is belangrijk om in kaart te brengen wie uw doelgroep is en wat u wilt dat de doelgroep op uw website doet. Door dit goed in kaart te brengen kunt u zich uiteindelijk in de doelgroep inleven. Zodra de doelgroep voor uw website duidelijk is wordt het mogelijk om uw website zó in te richten dat uw website ook de wensen van de doelgroep aanspreekt.
Invulling van de website
Er zijn verschillende programma’s waarmee u een website kan maken. Vaak heeft elk van deze programma’s bepaalde functies die interessant kunnen zijn. Nu u de doelgroep in kaart heeft gebracht kunt u eisen gaan opstellen waarvan u wilt dat uw website sowieso aan moet voldoen. Op basis van de opgestelde eisen kiest u een programma dat voldoet aan de eisen die u heeft opgesteld. Nadat u het programma heeft gekozen kunt u de website gaan inrichten.
Zoekmachinemarketing
U heeft de doelgroep in kaart gebracht en uw website is ingericht, wat nu? Zoekmachinemarketing is de volgende stap. Zoekmachinemarketing is één van de meest gebruikte onderdelen van internet
marketing. Een mooie website helemaal ingericht op de doelgroep isprachtig, maar een website die niet gevonden kan worden is eigenlijk waardeloos. Zoekmachinemarketing is dus de volgende stap op weg naar een goed bezochte website. Zoekmachinemarketing bestaat uit zoekmachine optimalisatie (seo) en zoekmachine advertising (sea).
Bij zoekmachine optimalisatie zijn 2 onderdelen erg belangrijk. Het is een noodzaak om te zorgen voor relevante zoekwoorden. Deze woorden moeten relevant zijn voor de doelgroep en moeten passen bij het doel van de website. Via verschillende tools kunnen goede zoekwoorden naar voren worden gehaald. Naast zoekwoorden is het belangrijk dat je website wordt vermeld op relevante websites. Veel zoekmachines hechten hier namelijk veel waarde aan.
Naast zoekmachine optimalisatie kunt u ook zoekmachine advertising gebruiken om meteen vindbaar te zijn in zoekmachines. Deze optie kost geld maar zorgt direct voor bezoekers.
Social Media
Een andere manier om bezoekers te krijgen is via social media. Door uw eigen website te promoten op social media krijgt u mensen die zich aangetrokken voelen tot uw website. Wanneer social media goed ingezet wordt kan het leiden tot veel mensen die zich met uw website gaan bezighouden. Het mooiste is wanneer mensen uw website gaan aanraden aan vrienden. Hierdoor wordt uw website gezien door veel verschillende mensen.
Dit zijn een paar punten die ervoor zorgen dat uw website zich onder de aandacht van mensen gaat vestigen. Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden, dit is slechts een voorbeeld hoe het aangepakt kan worden.
Reacties op dit artikel
